Semester-avslut!

Fick en halvfin dag i fredags på bryggan vid Gröningen, lite sol med Stefan, Therese och Filippa.
När vi kom hem lagade jag en god gryta som jag och Stefan avnjöt innan jag körde mot Göteborg.
 
Recept:
300g kycklingbröstfilé
1 pkt bacon
1pkt kesella
1pkt creme fraiche
3dl grädde
4msk soya
6-8champinjoner (beroende på storlek)
1st röd paprika
1st gul lök
1st supersolo vitlök
4-6st torkade piri-piri (går bra med färsk oxå)
 
Började med att steka bacon knaprigt och sedan lägga åt sidan.
stekte kycklingbröst, lök och finhackad vitlök i wookpannan så dem fick lite yta, hällde på kesella, creme fraiche och grädde(det som fanns i kylen), hällde på mushroomsoy, hackad paprika och champinjoner, kryddade till sist med hackad piri-piri, låt puttra en stund medans riset blir klart (vi har riskokare såklart), precis innan servering lägger jag i baconen och rör om. Hur gott som helst!!!
 
I helgen var jag på möhippa i Göteborg för bästaste Fru Jansson (som inte ens heter Jansson längre...men iaf), det var en lång och rolig dag i nyktert tecken för mig givetvis!!! Bara en månad kvar till VM, ladda, ladda, ladda!!!
Vi fikade i Vasaparken, testade MMA och brottades med Per Franklin på Fightercenter (fast jag brottades mest me bruden), lunchade i näckrosdammen, bubblade på hotell Panorama, lagade tre-rätters middag i Mölndal och avslutade kvällen på Hard Rock på avenyn med svensexan! Det var fantastiskt roligt att träffa alla gamla kompisar då jag även känner några grabbar från svensexan.Kastade mig i sängen halvtre, helt färdig!
 
På söndagen väntade fettmätning hos MM sports på Frölunda torg......ångest från ögonblicket jag vaknade ungefär...men iallfall blev jag väl omhändertagen av William som nöp och klämde i mina goa valkar ;-)
Resultaten var väl inte chockartade på något sätt, mina problemområden är mage och rumpa, alltid där jag lägger på mig när jag går upp.....typiskt nog!
Vi pratade igenom resultatet och pratade även lite kost, bestämde mig för att köra lite mer som jag brukar eftersom det bara är 4 veckor kvar och det enda som hänt med mid det nya kostupplägget är att jag gått upp istället för ner =(  fast jag har bättre energi på träningarna nu tycker jag, ska inte skala bort allt fullständigt utan ska bara försöka anpassa det mer efter mig så att jag går ner nu det sista veckorna. Vi bestämde även att jag skulle komma in om 3 veckor (när vi ska på fru Jansson bröllop) och göra en ny mätning, hoppas resultaten gått åt rätt håll då!!
Tack William och Tack MM sports!!
 
Efter denna spännande händelse åkte jag till Fightercenter och tränade med Jonas, Harris och Jens. Stort tack för mycket bra sparring och mitshållning, det är verkligen guld värt och ni är alltid välkomna till oss för träning när ni är i krokarna!!!
 
Körde hem och låg i soffan med min man och Filippa resten av kvällen!
 
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0