Lycklig!!!

Jag älskar snö, det gör mig lycklig, att pulsa runt och andas frisk luft, det lyser upp hela staden med sitt vita täcke och jag kan inte hjälpa att ett leende smyger sig fram på läpparna.
Klockan halvfem gav jag mig ut utanför dörren, påpälsad från topp till tå med thermobyxor, kängor och allt annat varmt, prassligt =)
 
Jag älskar den tiden på dygnet, när ingen annan är vaken, trafiken har inte kommit igång och snötäcket ligger orört och vitt på vägarna, innan dem tråkiga grå trottoarerna är saltade och fula, då trivs jag och min älskade fishund. Jag tror han älskar snön lika mycket som jag, han brukar köra ner nosen i snön som en lite plogbil och sen kasta upp det och skutta glatt, underbara, glada hund!!!
 
Snön får mig att tänka på vår stuga i fjällen, resan dit, hur vi åkte sovtåg, hur det luktade, doften av vår vedeldade stuga, skidåkning, pulka, snögrottor, varm choklad och kärlek!
 
Jag saknar att vara där.....men nu har jag ju prioriterat thaiboxningen för ett tag, kanske i framtiden!
Morgonens promenad var ner till klubben, körde morgonträning med sm-gänget, idag kändes mycket bättre än igår =), trask hem efteråt, inte lika fridfull promenad då trafiken var igång.....
Njöt av en tända ljus-frukost med naturell lättyoggi, hemmakokt osötat äpplemos och hemmagjord banola *gödde*
 
Dagens låt: Magnus Uggla-Jag och min far
Dagens webbsida: www.fineli.fi (finsk sida, klicka i svenska i vänstra hörnet)
 
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0