Träning!

Jag glömde ju berätta om lördagens träningspass......det var verkligen ENERGI, jag älskar när det känns som att det sprutar energi från alla porer i kroppen!!! Började med att jogga ett varv i parken, ca 2,5km, la in 2 trappinervaller och en backintervall för att få igång flåset. Sen körde jag 5 stenhårda ronder mits med mr Thailand-Aneek, det var sjukt roligt och kändes riktigt bra. Stefan var med som side-kick, filmade och tipsade! Ska bli kul att titta på videon, grymt bra för att se de jag gör bra och det jag behöver jobba med!!

Igår var det vilodag, bara hundpromenad med bästa Yager.
Idag är det träning som gäller igen, ska bli riktigt roligt, sugen som attans!!
Ligger ju fortfarande i lite "sommarlovsvila" när det gäller träningen, detta innebär att jag försöker köra ett pass om dagen 6 dagar i veckan och skulle det bli en vilodag till på veckan så är det ok, försöker att inte ha ångest över sådant. Försöker även köra sådan träning som jag tycker är rolig, kanske inte alltid thaiboxning för att spara mig och vara riktigt sugen när jag ska börja köra hårt igen.
Nästa vecka börjar VM-laddet, 2 pass om dagen och stenhård träning, det ska bli roligt och med all säkerhet jobbigt.....men mitt mål är att ta guld på VM så det är bara att köra!!!
 
Dagens träningsladd blir ett äpple,
ALC
  • Maximerar oxideringen av fettsyror, bränner mer kroppsfett
  • Motverkar fysisk och mental trötthet
  • Ökar kroppens produktion av ATP, musklernas energi
  • Verkar som en kraftfull antioxidant

Ursobol

Bygger muskler utan att man skå gå upp typ, alltså lite för å deffa

ALA

  • Kan stimulera glukostransportören GLUT-4, som snabbar på muskelcellernas upptag av kolhydrater och kreatin
  • Kan ge ökad fettförbränning
  • Kraftfull antioxidant

Kalium

Kalium är naturligt förekommande i en rad olika livsmedel som till exempel fisk, kött, mejeriprodukter och grönsaker. Eftersom vi alla har olika matvanor och olika behov, kan ett tillskott av kalium vara nödvändigt för att få ett tillfredsställande intag. Extra viktigt för de som är aktiva och svettas mycket. Body Science Kalium innehåller 500 mg Kaliumcitrat och är en lättillgänglig källa för att uppnå rekommenderat dagligt intag av kalium.

6st smaskiga riskakor

EAA-XX (livsviktiga aminosyror-kroppens byggstenar)

  • Förmodligen världens bästa Aminosyreprodukt
  • Kan hjälpa dig att maximera din träning och påskynda återhämtningen.
  • Kan ge ökad proteinsyntes.
  • Kan motverka trötthet och öka den mentala skärpan.
  • Kan minska muskelnedbrytning och kortisolnivåer.
  • Kan förbättra ATP produktionen och främja musklernas cellvolym
  • Marknadens högsta aminosyreprocent på en EAA produkt.

Mer finns givetvis att läsa på www.mmsports.se min grymma sponsor som dessutom satt ihop mitt kostschema. Har inte hållit på så länge med det än, är fortfarande inne i en testperiod så jag kan inte uttala mig så mycket, men tycker jag har haft riktigt bra energi på träningarna hittills!!

Vill oxå passa på att säga att alla som är sugna på att thaiboxas lite under juli månad kan komma ner till våran klubb i helsingborg, planteringen där vi har sommarträning för thailändaren Aneek por samanchai mån, tis och tors 18,15 för 350kr(hela juli). Sen drar höstens träningar igång som vanligt igen i augusti!

 

ciao

//Jo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0