Hem ljuva hem

Då är jag tillbaka på svensk mark igen då, känns faktiskt fantastiskt skönt! Flygresan hem gick smidigt, sov mer eller mindre hela vägen som en stock :P Var hemma strax innan tre igår och spenderade eftermiddagen med att tvätta, baka muffins med Filippa, pussas med min man, traska Yager och rev av ett träningspass. Träningspasset blev 7 min jogg, 4st 60s inervaller på raksträcka, 10min jogg, 3st backinervaller och 60s raksträcka (allt med 20s vila) sen körde vi 4 ronder mits härhemma......det gick sådär med mitsdelen......sista var ok. Måste ändå säga att jag tycker det känns lättare med kost och träning hemma i sverige. Lägger alltid på mig i vätska i thailand, är inte som alla andra som rasar i vikt.....och korta intensiva pass är mer min "cup of tea". Men jag har haft det bra och kommer med all säkerhet att återvända, förhoppningsvis med mannen i släptåg! Idag började jag med ett säckintervallpass som faktisk kändes mycket bra =) sen handlade jag lite mat och fortsatte med tvätten. Nu har Riina precis varit här, vi har promenerat med Yager, druckit te, babblat och druckit smaskig färskpressad ananas-jordgubbsjuice!
Så nu har jag plockat upp juicemaskinen från källaren, den är min nya favorit <3 Imorgon blir det nog färskpressad apelsinjuice *omnomnom* Imorgon är det kladdkakans dag så jag har passat på att experimentera, återkommer med bild och resultat imorgon. Bakade även ett smaskigt morotsbröd idag, recept: 1dl blandade naturella nötter grovhackat 2dl råggryn 4dl rågmjöl 2tsk bikarbonat 2-3st rivna morötter 0,5dl blomsterhonung 150g kesella 100g turkisk youghurt Blanda alla torra ingredienser, blanda sen ihop med resten, klicka ut i smord brödform, 200grader i ugnen, längst ner ca 60min.
Här kommer ett tillägg på min önskelista: *ugnsformar i olika former/färger (plåt undanbedes) *flera blåvita tekoppar (som jag fick av mamma sist) * små vattenglas minst 6 st *Snygg duk *ny kökslampa till taket, gärna limefärgad *limefärgade grytlappar, kökshandduk Håll tillgodo ;-) Nu ska jag snart hämta Filippa, ha en privatlektion och sen träna själv! Längtar till helgen och match! //Jo-on top of it


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0