Italien

Det blev tyvärr inga bilder från helgen då min mobilkamera bestämt sig för att sluta fungera =( typiskt, får lämna in den senare idag! Stefan har lite bilder i sin kamera så ska försöka lägga upp senare. I torsdags satt jag i bastun en timma och 50 min och tappade 2,4kg, rekordnabbt för att vara mig =). Tusen tack Till Ampi som satt med mig i bastun, pushade och pratade med mig, sällskap är verkligen guld värt i bastutristessen! Efter bastun åkte jag till Malin för att fixa håret, blir alltid lika stilig. Bjöd även Malin och Emma på lite fika i form av hembakt bröd och kladdkaka, var bara lite sugen själv..... Fredag morgon -resa till Milano, och som alltid när man är iväg ska det strula lite......vi hade fått besked om att invägningen skulle vara direkt efter vi anlänt därav bastade jag i torsdags kväll, men nej, klockan sju på kvällen skulle den äga rum......har inte så bra tålamod när jag är hungrig, törstig och trött så jag var på bristningsgränsen och grät några fattiga tårar....men efter lite om och men blev det en invägning när vi kom på prick 50kg och dealen var att jag skulle väga in på kvällen igen klockan sju på 51kilo. Hällde i mig en flaska berocca och var lite gladare. Efteråt skulle dem ta oss till restaurang för att äta......och jag känner mig själv, det skulle inte gå att äta och väga in på 51kg när jag bastat från 52kg.....så jag fick lite lätt panik på italienarna men fick till slut komma till hotellet istället! Åt en banan och lite färsk ananas och drack lite mer vatten och berocca. Vilade lite innan vi blev hämtad till invägningen,vi var där vid sex för att kolla att vikten var ok, sen fick vi vänta till kvart i åtta innan det var dags för mig att väga in. Allt gick bra och jag vägde in på 51kilo som avtalat, stoppade i mig banan, ananas, snickers och aminosyror (MM sports) medans jag väntade på alla bli färdiga. Det skulle fotas från alla håll och kanter också =) Efter invägningen tog dem oss till en mexikansk restaurabg (samma som lunchen) och jag som bara längtat efter pasta när man väl är italien......men jaja, efter en evighetsväntan kom det in mat som jag mumsade i mig snabbt, det visade sig att det bara var förrätter och att det kom huvudrätt också.....fick i mig lite men sen var det bomstopp! Kom fram till hotellet strax efter elva och ville bara sova! På lördagen vaknade jag förkyld, ignorerade det så mycket jag bara kunde och intalade mig själv att allt kändes jättebra! Efter att ha spanat in hotellets frukots som bestod av croissanter eller sockrade croissanter utan några tillbehör så tog jag en vända på gatorna med Stefan för att hitta frukost, vi hittade ett paniniställe där vi fick mozzarella/skinka/tomat-panini med färskpressaad apelsinjuice, så gott! Handlade i en lite matbutik när vi ändå var på fötter, lite youghurt, frukt och choklad inför kvällen. Tillbaka till hotellet vilade vi lite. Blev hämtade vid halvett för att äta lunch, blev äntligen lite pasta......dock blev jag inte imponerad! Vi packade ihop matchgrejerna inför kvällen, låg och vilade och pratade om matchen och livet i allmänhet. Jag älskar när vi har sådana pratstunder Stefan och jag, dem är sällsynta men så himla härliga! Vi skulle bli hämtade halvsex för läkarkontroll men satt och väntade i vår lobbu i 1,5 timme innan någon kom.....2 galna tjejer i en liten mincooper kom och hämtade oss, massa galen musik, galen bilkörning och mobilpratande (hade hjärtat i halsgropen mer eller mindre hela färden på 30min). Väl på arenan var det en snabb läkarkoll, lyssnade bara på hjärtat och tittade på händerna. Vi fick ett eget omklädningsrum och inrättade oss, jag hade match nummer nio, typ nästsist så det skulle dröja innan det var jag. När galan började fick vi alla gå upp i ringen med kick and punch-tischor med ringhörnans färg (blå för mig). Det var en stor gala, fullsatt med folk och mycket proffsigt anordnat! Hann vila lite, äta banan och ananas och dricka aminosyror innan det var min tur. Stefan och jag körde en kort uppvärmning som kändes mycket bra sen upp i ringen! Första ronden är jag riktigt besviken på mig själv, var inte vaken alls och fick ganska många slag i huvudet (dock inga hårda) hittade inte mitt avstånd alls. Vi hade bestämt att jag skulle ha en avvaktande rond och att jag skulle vänta och se vad hon gjorde......men jag var riktigt usel! fick lite panik på mig själv i rondvilan och fick säga till mig själv med vänlig och bestämd röst(som Igor säger) att va faan, jag har väl inte åkt ända till Italien för att förlora mot henne.....och Stefan sa till mig att vakna till också!! I andra ronden hittade jag mitt avstånd och fick till det mycket bättre, satte en härlig armbåge som gav henne ett cut (mitt första) i pannan, domaren bröt och läkaren ville stoppa men dem lyckades övertala honom att fortsätta, inte mig emot, clinchade sönder henne andra och tredje ronden med tunga knän i kroppen och ett som nästan satt i huvudet! Vinst till mig, sjukt nöjd och glad. Silvia är den mest meriterade jag mött, hon innehar massa titlar, 70 matcher med 58vinster och har tävlar sen minst 2003. Min största skalp hittills!!! Var tillbaka på hotellet vid två på natten efter lite väntan på betalning och taxi.....packade ihop och fick sova en timma innan nästa taxi kom(04,00) till flygplatsen. Blev lite donken på vägen då vi insåg att vi inte ätit mat sen ett på dagen, satt som ett smäck! Var hemma i helsingborg vid elvatiden, dagen gick i ett med uppackning, tvätt, matlagning och annat.....hann inte känna att jag var trött riktigt. Det blev en fars dag middag på kvällen med Filippa och Stefan. Nachos och fetadip, Hemmagjorda revbensspjäll(tjocka) pommes, hemmagjord coleslaw och efterätt vaniljpannacotta med bärsås *pmnomnom* revbenen blev så möra, köttet bara trillade av benen! fetadip: 1pkt fetaost 1dl turkisk youghurt en skväll sweet chilisås en liten skvätt shirazsås (den där röda starka) mosa iop allt och servera kall med nachos. De tjocka revbenen kokade jag först i en flaska porteröl och coca cola med en lök och 2st lagerblad. sen la jag dem direkt (pga av tidsbrist annars brukar jag låta dem ligga i lagen över natten) i en färdigköpt marinad som Stefan köpt i en timma sen satte jag dem i ugnen på 200grader i 20-30min, ta ut dem och låt svalna lite. cole slaw: ca 3/4 spetskålshuvud 3st medelstora morötter 0,5 gul lök blanda med 1-2tsk dijonsenap 2dl turkisk youghurt 0,5-1dl majonäss 1 litet paket creme fraicke salt & peppar vaniljpannacotta: lägg 3st gelantinblad i blöt 5dl grädde en hel vaniljstång, dela och skrapa ner innehållet 0,5dl socker låt koka upp under 2-3min och rör runt, ta av plattan och lägg ner gelantinbladen, ta ur vaniljstången och häll upp i serveringsglas, ställ i kul minst 2 timmar för att det ska bli fast. Bärsås: ca 4 dl mixade bär, koka på låg värme med 1-2msk florsocker under omrörning tills det blir som en sås. häll på toppen av pannacottan innan servering! Vi la oss tjugo i nio igår kväll, helt slut båda två. Vaknade halvåtta idag, snacka om utslagna. tyvärr vaknade jag ännu sjukare med ont i huvudet, snorig näsa, ont i halsen och feber.....men jag har inte tid med sådant så det bli jobb, jobb, jobb och sen måndagsklubben i Hjärnarp! //Jo-happy, happy


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0