Kakelibak

Jahopp då gör jag väl ett nytt försök med dagens inlägg *suck* Gårdagens andra pass gick faktiskt ganska bra efter mycket om och men trots lite dåligt avslut så var jag nöjd! Alla som känner mig sedan länge, vet att jag är en bitter-fi**a, jag gnäller lite men tycker egentligen att livet är ganska bra, det är min ventil, jag är sådan, pratar gärna om allt ofta och mycket, tycker egentligen att livet inte är så tokigt =) Men just nu är jag helt ur gängorna, hormonell och konstig (jag är inte gravid), lite orolig för mig själv, bokat läkartid och ska kolla upp så allt är ok! Idag vaknade jag fyra och kunde inte somna om......så jag satte igång att baka, granola, frukostbullar och kladdkaka(det är kladdkakans dag idag )
Granola: 1dl linfrön 1dl sesamfrön 1dl pumpakärnor 0,5dl solrosfrön 1,5dl rågflingor 1,5dl dinkelflingor 1,5dl blandade nötter Blanda ihop torra ingredienser med kanel och vaniljpulver efter smak, gärna kardemumma oxå om du har det hemma. Häll sen på 2-3st äggvitor, 1 msk eko-honung/blomsterhonung/agavesirap (jag tar det jag har hemma) och 2 msk smält kokosfett, balnda och sprid ut på plåt med bakplåtspapper, grädda i ugn på 150grader(varmluft) 20-30min, rör runt var 10:e minut. Låt svalna och blanda i valfria tillbehör som russin, torkade bär, kokos eller annat!
Frukostbullar 1dl linfrön 1dl sesamfrön 1dl pumpakärnor 1dl bovetekross 1dl melonkärnor 1dl kruskakli 4dl rågmjöl 4dl vetemjöl en påse jäst och lite salt Blanda torrt och häll ner degspad gjort på 1dl olja och 3 dl fingervarmt vatten och 1dl turkisk youghurt, knåda ihop och låt jäsa under handduk 30 min, rulla frallor och låt jäsa 30min under handuk igen. Pensla med ägg och valfri topping, jag hade riven ost på några och sesamfrön på några och flingsalt såklart! Frallorna var hur goda som helt, avnjöt med smör och ost när dem fortfarande var varma efter mina intervaller! Intervallerna bestod av 8min lätt jogg, 11 intervaller 60s med 20 s vila på raksträcka, 4st intervaller i backe och sen en sista raksträcka på 60s igen, och nerjogg på 7-10min, härligt, det hela tar ca 35min! Nu har jag haft möte med mental coach Igor, han är bra, känner mig lite lättare efter samtalet. strax mot jobbet. //Jo (Tack Niklegs)


Kommentarer
Anonym

Jaha, det va därför jag blev väckt av sms 05 imorse:))

Svar: sorry snäckan!
Muaythaiforlife

2012-11-07 @ 12:16:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0