Konstig kropp

(Bjuder på en gammal bild från vm 2011)
 
Igår började morgonen kvart över fyra med pre-workout (ALA, ALC, ursobol, kalium) brukar inte äta så tidigt, möjligtvis en riskaka eller frukt om jag känner mig hungrig/trött. Packade ihop min agrejor och cyklade ner till gymmet för morgonträning med Ante och gänget.
 
SIsta hårda passet innan match, utan styrka för att undvika träningsvärk på lördag. Det blev totalt 20 ronder á 2min.
Efter 10 min uppvärmning-rep körde vi:
skugga *4
säck med 3-4kombination av spark/slag *4
säck med 3-4 kombination med slag/knä *4
mits med Ante *4
sen var det egentligen en styrkestation men jag körde, cykel, rep, skugga och cykel dessa ronder.
Kände mig stark och fräsch =) Tack MM sports för aminosyror, just nu har jag snöat in på BCA-XX med smaken berries.
 
Cyklade hem och rastade Yager innan jag satte mig ner med min smaskiga frukost kesella och hemmagjord granola, i love, äter även alltid l-glutamin, ursobol, fatburnern, d-vitamin, multivitamin och ALC med frullen! Hitta allt på www.mmsports.se
 
Hann rasta min hund en gång till innan jag skulle åka iväg på jobbet, 13,30-20,30.
Blev en kvällstrask efter jobbet med Ampi oxå, krispigt och kallt men härligt, avslutade med en kopp te och lite nötter.
 
Deppigt imorse när jag först försov mig och sen insåg att jag dessutom gått upp i vikt sen igår.....visserligen bara 3hg, men ändå, fel håll, nejnejnej.....konstiga, konstiga kropp, åt inget konstigt igår, inte mer än vad jag brukar heller.....men skulle gissa på att det är min kropp som lagt på sig i vätska(lyckas alltid pricka lingonveckan när jag ska gå match).
Aja, min tänkta vilodag idag blir istället lite hopprep/cykel i svettdräkt.
Synd då jag redan har tight schema med jobb, rasta hunden, packa inför helgen, fläta håret och om vi hinner klämma in en massage *suck* ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig!
 
Var förresten hos läkaren igår, han tyckte det lät som typiska tecken på överträning så som jag kände när jag var i Thailand och när jag kom hem. Men han tyckte också att jag verkade mycket bättre nu(kännt mig mycket bättre sen matchen i Italien) och att det gick åt rätt håll!
Men han påminde mig om att jag måste lyssna på min kropp när den ger sådana signaler och kanske vila en extra dag om det känns tungt, det är viktigt med återhämtning.
Han lyssnade även på hjärta, lungor och allt annat man kan tänka sig och konstaterade att jag var i mycket bra form, sen önskade han mig lycka till och sa: sparka skiten ur motståndaren....får man säga så? SÅKLART!!!
 
//Jo-busy


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0