matporr.....

 
I lördags gjorde jag hemmagjord pizza med lchf-botten, har provat en gång tidigare men den blev gummiaktig och läskig.... :S
Men nu bestämde jag mig att prova igen efter att ha hitta 2 bra recept. Jag gjorde 2 plåtar, en var med:
4st vispade ägg och 4dl bakerix
 
den andra var med:
3st vispade ägg
1,5dl riven ost
2dl mandelmjöl
1dl sesamfrön
 
Båda läggs på plåt med bakplåtspapper, lägg plastfolie över och knåda/kavla ut till önskad tjocklek/storlek.
Grädda i 4 min på 200grader, tag ut och låt svalna, toppa med önskade ingredienser.
 
På ena pizzan hade jag tomatpure´, krosade tomater, ost, skinka, gul paprika och oregano
den andra hade jag tomatpure, krossade tomater, skinka, köttfärs, paprika, lök, tomat, stark sås och oregano
 
Det var hur gott som helst och botten blev kanon!!!
 
Hann med att rulla lite proteinbollar oxå:
50 g Kesella Lätt
40 g Råggryn
30 g Body Science Casein Vanilla Ice Cream
1 dl Stevia strö
½ tsk vaniljpulver
1 msk Kakao
½ dl Kaffe

 blanda allt väl och forma till bollar, rulla sedan i kokos!
 
Bakade även en kladdkaka med nougatkräm, vanlig kladdkakerecept med hyvlad nougat på toppen(lägg på när kakan kommer ut ur ugnen).
 
Lördag förmiddag bestod av promenerande och sparring, för att ha ångest som vanligt, jag brukar alltid ha det innan sparring, förmodligen för att jag hatar att känna mig dålig......helt ologiskt då jag inte kan bli bättre utan att köra med dem som är bättre, men iallafall så gick det hyfsat bra!
 
Söndagen var det ganska mycket full rulle med att åka till tippen, lämna bil och ha barnkalas för Filippa.
Efteråt tog jag en fantastiskt kall och fin promenad med Ampi längs stranden och upp i pålsjö.
 
Väl hemma var jag halvt stelfrusen så Stefan och jag hoppade ner i spat och värmde oss, fantastiskt skönt, sen blev det köttfärsås och spaghetti och mys i soffan, underbar söndagskväll!!!
 
Idag börjar sista stenhårda köttandet inför SM, det började med ett härligt intervallpass imorse, kändes faktiskt bra och ikväll blir det sparring i Halmstad!
 
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0