smisk

 
Japp, det ni ser på bilden är vitkål, jag älskar smaskig färsk vitkål.
Är inte så förtjust i tillagad, möjligtvis i min hemmagjorda wook isåfall, men det ska bara wookas kort, kort, tycker om att behålla krispigheten i vitkål!
 
Igår åt jag korv stroganoff med strimlad vitkål och idag blev det köttfärssås med strimlad vitkål, hur gott som helst!!!
 
Ett annat tips är rårörda lingon med riven vitkål och blodpudding, ååå kravings!!!
 
Igår var Aneek och jag hos Halmstad muaythai för lite sparring. Körde lite med Ida och Miriam men mest Madde-muffinkakan, tack för mycket smisk, kände mig långsam och kass och har lite ont i snoken idag.....men hellre nu än sen :-) Jag gillar nog att köra hårt ändå, så vet man hur det känns lixom :P
Tack Madde!!!!
 
Imorse blev det ett intervallpass i snön, det känns mycket tyngre att springa när det har kommit snö, men ändå krispigt, kallt och härligt.
 
Det blev så här: raksträcka, trappa, raksträcka, backe*2, raksträcka, backe, raksträcka, trappa, raksträcka, backe*2, trappa*2, raksträcka, det blev alltså 15st intervaller i lite olika längd med lite olika vila imellan, intervallerna ligger mellan 30-70s och vilan mellan 10-30s. Värmer upp med 8min jogg och varvar ner med 7min jogg.
 
Ikväll blir det till att kötta mits med Stefan i våran grymma källarlokal!!!
 
//Jo-kålbruttan


Kommentarer
Tvekamp

Jag har också en fäbless för kol! Har du testat spetskol? Det är min senaste favorit.

Svar: Ja faktiskt, gillar spetskål oxå =)
Muaythaiforlife

2013-01-19 @ 10:54:50
URL: http://vvv.tvekamp.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0