Ett äventyr!!!

Vi var tillbaka sent på hotellet efter matcherna igår kväll, typ halvtio, glada men trötta, vi duschade och skulle gå Å äta men söndag kväll var inget öppet så vi hamnade i hotellbaren och åt hamburgare! Inte det godaste, men mat :-)

Matchen mot ryska Oksani Kizhnerova var en mycket jämn match och det kunde gått åt båda hållen så det var ren eufori när domaren sträckte upp min hand!!

Detta EM har definitivt varit mitt tuffaste, med match alla möjliga matchdagar, onsdag, torsdag, lördag och söndag, trots detta har kroppen hållt bra, jag kände mig inte riktigt lika explosiv och pigg sista matchen men hade ändå bra fokus!
Det är väldigt speciellt att vara iväg på mästerskap såhär med en stressig miljö, fighters överallt, dygnet runt, viktstress, kan jag äta? Orkar jag? Bastu/varma bad, vila, Linda ben, skador, matchändringar....folk som hoppar rep, sparkar mits i hotellkorridoren.....mycket att ta in så jag är glad att det inte var mitt första mästerskap, det gäller att behålla sitt lugn och kunna hitta en avslappning ett eget "ställe". Inte låta sig påverkas för mycket av yttre miljön!
Det är skönt att ha med sig Stefan, som jag alltid har i min ringhörna, han har mitt fulla förtroende och även skönt med fina landslagsvänner som stöttar en när man är trött på allt runtomkring.
Det härligamed guldet är inte bara att försvara fjolårets och revanschen mot ryskan, jag är nu även klar för combat games i ryssland som är ett av årets stora mål! Det ska bli skönt att komma hem och sova i sin egen säng och vila lite innan det är dags för nästa stora äventyr!!!

Stort tack till alla som följt mig, TV4, hd, Sveriges radio!
Och tack för alla gratulationer och lyckönskningar från vänner och familj!

Tack till landslaget, speciellt Lina och Sofia och det största tacket till Helsingborgs Muaythai och Stefan som alltid står ut och är outstanding i hörnan och som tränare, även om jag ibland är trött och grinig på allt!!!

//Jo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0