Bastu, mat och annat!

               
Jag brukar inta så ofta skriva grejer om min vikt, för det brukar fungera rätt bra, jag brukar gå ner i tid och det är sällan jag bastar inför matcher. Jag brukar bara äta lite mindre och så är allt bra =)
 
Men den här gången gick det inte som jag ville......jag bastade nästan fyra timmar sammanlagt och grät en skvätt under tiden, och bannade livet en och annan gång under tiden......och löste lite korsord ibland :P
 
När jag började med att tävla i thaiboxning började jag också att ta bort alla kolhydrater, för att jag ville gå ner i vikt, sen fortsatte jag bara så för att jag tyckte jag mådde bra. Jag tränade så under ca två år, och allt som oftast hade Stefan och jag vilda diskussioner om att jag inte orkade prestera under träningarna.....Jag vägde lite, låg runt 52-54kg mest, men jag orkade inte prestera fullt under hård träning. Givetvis var det ju inte så svårt för mig att komma ner i vikt till matcher och precis innan match käkade jag alltid lite kolhydrater.
 
Men till slut bestämde jag mig för att börja med kolisar igen för att se om energin blev bättre. Så det senaste året har jag ätit kolisar vilket har genererat i att jag har lagt på mig massor av muskler, framför allt rygg, axlar och armar, men det har oxå gett mig en helt annan ork på träningarna, jag känner verkligen hur jag kan slå och sparka stenhårt, hur jag orkar köra hela passet, mindre gråt, mindre bråk mellan Stefan och mig, I LOVE IT!
 
Så alltså är det mest fördelar men det har lett till att jag nu ligger på en "normalvikt" på 56kg, kanske inte helt optimalt, men jag har gått ner det senaste matcherna utan problem.....men nu ville det sig inte....
Jag inväntar ett nytt kostschema från Gourgen Gevorgian eller "Gurkan" som jag brukar säga från Ds Trademark, jag hoppas att det ska bli en början på något bra, lite lägre normalvikt och lättare att ta sig till matchvikt.
 
Vad jag inte förstod när jag inte åt kolisar var vilken skillnad det skulle göra med energin och jag vill faktiskt som elitidrottande inte gå tillbaka till träning utan kolisar, heja kolhydrater!!!
 
Några grejer som alltid hjälper mig under träning och framför allt diet är:
Diet Fuel som jag gärna tar som mellis direkt efter träning mycket låg fetthalt, eller i proteinpannkakor.
Casein-ett långtidsverkande protein, motverkar muskelnedbrytningen, gör jag gärna som en chokladpudding på kvällen *nomnom*.
D-vitaminer-behöver vi alla i länder utan sol på vinterhalvåret.
 Bcaa-xx-när jag tränar på tom mage, Kan minska känslan av mental trötthet och öka fokus vid intensiv träning.
Eaa-xx
 -tar jag alltid under mina hårda thaipass, Kan hjälpa dig att maximera din träning och påskynda återhämtningen.
Alla dessa hittar ni på www.mmsports.se
 
Mer om matchen kommer senare!
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0