Träningstips med plyo

 
I fredags var en riktigt härlig dag.
Jag hade bara lite jobb på datorn och Stefan var också hemma.  Fick gjort 2 bra pass, morgon och eftermiddag, kramades med Stefan, tog en fika i solen hela familjen, promenerade i det härliga vädret, åt mysig middag och slappade i soffan. Man får passa på att mysa när man kan!
I lördags morse åkte Stefan till Shanghai och sen vidare till Thailand för jobb och träffa kompisar. Så just nu är Yager och jag helt ensamma och det är lite tomt i huset.....hur ska jag överleva 2,5 vecka ;-)
 
Igår gjorde jag mitt måndagspass i ensamhet med hööög musik =)
Vi kör alltid samma på måndagar.
kort uppvärmning ca 5 min.
Fotarbete med repstege där vi kör 4 olika stegkombinationer med 4 reps på varje set.
Egentligen är det knäböj efter men min rygg tillåter inte det i dagsläget så jag kör 5-6 ronder säck istället.
Sen avslutar vi med plyohopp(explosivitetsträning), 3*27, 3*17,3*10 olika typ av hopp och det måste vara 2 min vila mellan varje set-VIKTIGT!
Sista kör jag 2*50st med nackselen, 4*10st pullups och lite stretch. Det tog ca 75min igår och allt kändes fint!!
 
Nu ska jag ut och springa i solen =)
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0