Snabbakade frukostfrallor



Idag har jag haft en riktigt skön sovmorgon, var längesen jag sov så länge och gott!!!

Bestämde mig för att baka frallor till frukost, men rastlös som jag är orkade jag inte vänta på jästider så jag slängde ihop dom här godingarna:

Rör ihop 4dl vetemjöl
1dl dinkel med fullkorn
1,5tsk bakpulver 
1tsk salt

Gör en grop i mitten och kläck ett ägg och häll på 0,5 dl vatten, rör ut med mjölet och häll på mer vatten allteftersom(ca 1dl till) rulla ihop 6st frallor och lägg på plåt, pensla med ägg och strö över sesamfrön, baka på 200grader i 15 min.
Stats/bulle:
124kcal
22,92g kolhydrater
1,32g fett
4,52g protein


Supersmaskigt med en kopp te till!! 
Nu blir det massa jobb.
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0