Sjuk

igen och det suger verkligen!
Har varit vaken sen två inatt dessutom, vaknade av att jag hostade, svettades och frös, en underbar combo.....har inte kunnat somna om sen dess trots värktabletter!
Var snäll nog att lämna sovrummet för att inte väcka Stefan med min hosta (igår fick han lägga sig i gästrummet för att jag hostade så han inte kunde sova).
Mådde ganska bra igår när jag skulle lägga mig (runt nio) och tänkte att imorgon är jag nog frisk.......lurad av alla värktabletter gissar jag....ipren, alvedon och voltaren!
Har liksom inte tid att vara sjuk så här två veckor innan VM-STRESS!!

Jag minns när jag var yngre och var sjuk hemma hos päronen, hur jag alltid fick ligga på en madrass brevid pappas säng (jepp, han fick vara min tjänare ;-)) fick meducin och sunkist. Är det någon som minns dessa? trekantiga paket med typ "apelsinsaft", himla smarrigt vad jag kan minnas!
Kommer ihåg hur mamma lagade fiskbullar (jag vet, det verkar som bara jag tycker om det-fortfarande) och kokt potatis och mosade ihop så fort jag kunde äta lite, citronyoughurten i plastburkarna som jag fick att svälja ner äcklig medicin med, det var tider det!!!

Nu har jag vart dålig sen i måndags när jag vaknade, dags att blir frisk nu tycker jag!

Var på idrottskliniken för en första behandling av axeln igår, lite jobbigt när man har feber och ont i kroppen när någon ska klämma och trycka.....men detta kunde inte skjutas upp. Blev lite tryck, knåd och tejpning. Hemläxa-fortsätta med voltaren och kylas axeln några gånger om dagen med ispåse. Fick massa nya tidet för återbesök med behandling. Tack för det =)

Igår sprang jag på en gammal vän på väg till kliniken, sjukt roligt! Vi har inte setts eller hörts på jäääättelänge, sånt där blir man glad av, vi ska ses när jag är frisk igen!!

Nu ska jag försöka få i mig lite nyponsoppa, typ det enda jag är sugen på och vill ha, varmt och skönt i den onda halsen.


//Jo-kämpar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0