Löptips

Idag blev det intervaller på löpbandet. Premiär för mina vivo på den övningen.
När jag utbildade mig till PT hos DS trademark så fick vi lära oss en intervallteknik av den duktiga läraren Joseph Stone.
Så här ser den ut:
incline 0-2
hastighet 14-20km/h
intervallängd 30s
vila 30s
antal 8-20st
 
Jag har sprungit den många gånger förut men inte sen vi gick på löputbildningen och aldrig med mina vivo barefoot!
För några veckor sedan gick jag och DS teamet vivo barefoot runningcourse med Lee Saxby (han är löparguden).
Jag har några inlämningsuppgifter kvar innan jag är godkänd för att lära ut själv =)
Den här kursen var helt fantastisk på alla sätt och jag lärde mig otroligt mycket.
Vill ni lära er springa på rätt sätt och vara skadefria är barfotalöpningen den absolut rätta tekniken och inom kort kan jag göra dessa små utbildningar!
 
Idag var iallafall första gången jag sprang dessa intervaller på bandet (har kört utomhus).
Startade med 5km löpning i rätt takt, det kan underlätta att använda sig av en metronom.
Sen sprang jag 5st på 14km/h, 5 st på 16km/h, 5st på 16,5km/h, och slutligen 5st på 17km/h, varvade ner med 5 min löpning på 10km/h.
Jag valde att springa lite långsammare än vad jag gjort innan för att bibehålla rätt teknik i vivoskorna.
Tyckte det kändes riktigt bra och var helt genomsvett och lite kräkfärdig efteråt =)
 
Nu ska jag vila lite innan kvällens pass: sparring, clinch och mits med Sabina och bröderna Hoang.
Bring on Malaysia!!!
 
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0