Underbart!

Igår var jag ledig och hade absolut noll inplanerat(förutom besök hos Roger på ) efter morgonen säckintervaller satt jag i soffan i 2,5timme och bara slappnade av! Sen traskade jag Yager, efteråt kom Hampus på besök för en skvätt kaffe och kokos/choklad-muffins.
Efter det åkte jag till öresundsmassage och behandlade mina lår, skrek en hel del när Roger knådade......men det blir guld efteråt!!!
Tog mig hem och lagade smarrig kyckliggryta till lunch. Tina kom förbi och vi satt i solen, snackade goja och hade det fint.
På eftermiddagen åkte jag med Filippa och hennes kompis Hanna och köpte glass nere på gröningen-smarrigt!
På kvällen blev det boxningsträning( inga sparkar med behandlade ben) och sen hem och hopp i säng!
Behövde verkligen en sådan dag, underbart att bara chilla!
Idag och imorgon blir det jobb. Men ikväll kommer fröken Odelsheim för lite mat och promenad med vovvarna :-)

KYCKLINGGRYTA

stek 3-4st kycklingfilér lite snabbt i wookpanna eller stekpanna med hög kant.

Lägg i 1st skivad(båtar) gul lök

Häll på 5dl grädde, 0,5dl tomatpuré och 1dl ajvar-stark

Häll på oregano, salta och peppra efter smak och tycke.

Häll över i ugnsfast form, toppa med hackade tomater och riven ost, ställ i ugnen på 200, ca grader ca 30min

KOKOS/CHOKLAD-MUFFINS

vispa 2st ägg med 2 dl socker

blanda i 3msk kako, 1 dl kokos, 1tsk bakpulver, 2dl vetemjöl.

I ugnen 200grader ca 20min

Puss
//Jo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0