Bakning och matchvikt

Hade ett sjukt svettigt träningspass igår.......anledningen är att på väg till Ystad igår insåg jag att jag bara fått med mig en Top till träningen, klant-stressade jag.....men hade oxå med mig svettdräkten (som alltid ligger i min invägningspackning med diverse i, hopprep, våg,vätska och lite mat :-)

Så idag vägde jag nästan precis på prick. Efter en promenad låg jag fint till :-) invägningen är vid fem, mer info på: http://bokseklubben.dk/boxcup/UK/boxcup_uk.htm

Har sysselsatt mig hemma hos Assa med att baka frallor(bilden) och kladdkaka. här har ni recept på goda frallor som Assa fick smaka av:
Blanda 1-2nävar solrosfrön
1-2 nävar linfrön
1-2 nävar pumpakärnor
1msk socker
1tsk salt och ca 10-12dl vetemjöl och en påse torrjäst.
Blanda med degspad-1dl olja och 4dl varmt vatten.
Jäs under handduk 30min, baka ut med mjöl och forma till bullar, jäs på plåt under handduk 30min, pensla med ägg. jag brukar toppa med sesamfrön eller riven ost men hade inget idag. grädda på ca 225 grader i 15-20min.

Servera varma med smör och ost *omnomnom* . Har gjort i ordning en fralla med pålägg som jag får efter invägningen, jippi!!!

//Jo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0