Ledig helg

I fredags hade jag ledig dag, vaknade till ett regnigt Helsingborg och kände mig allmänt opepp på att göra något annat än att ligga raklång i soffan!
Tog mig till slut i kragen och rastade min hund. Åkte sen till stallet och red på den finaste Pandalusen <3 en härlig skogstur i lite regn. Underbart med hästlukt och lugnet jag känner i stallet!
Fortsatte eftermiddagen med Sparring i Halmstad med Madde, Miriam, Martina och Ida, gott tjejgäng! Sparringen började bra och slutade lite sämre....fast mest för att jag var trött och blev seg. Det är lustigt det där med mig och Sparring, kan ha en sån sjuk ångest innan jag ska Sparras men väl där känns det fint som attans ( oftast iaf).
Fredagskvällen blev lugn i soffan med kärleken.
På lördagen var det dags för Sparring igen, hann inte ens tänka på det innan, hade ett ok pass, sånt som jag bara tar mig igenom lixom....gjorde inget speciellt fantastiskt.... Sen var det full rulle med tävlingsmöte, presentshopping, hundrastning, matlagning och uppfräschning av mig själv.
På kvällen vankades det kalas för Sissi. God mat, trevligt sällskap och lite vin, ( lite för min del, inte alls sugen) Tog mig dit på cykel men hem i bil då det ösregnade på nattakvisten!
Söndag bestod av en likadan morgon som fredagen, regn=omotiverad. Släpade mig till stallet och hade en mysig ridtur på Cent med bästa Millemo <3
Eftermiddagen bestod av en privatlektion med en av mina duktiga elever. Resten av aftonen spenderades i soffan med lite ångest.......
Jag måste inte ligga i hårdträning nu. Kan ta det lite lugnt, men är man van att köra hårt kan det kännas konstigt att inte köra varje dag....borde njuta av att slappa lite men ångesten kryper trots att jag inte orkar träna..... Blev bara fyra pass under veckan plus mina obligatoriska hundpromenader och ridturer...... Njut... Eller??
Träning och jag har ett kärt men komplicerat förhållande.

Vad gjorde ni i helgen?

//Jo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0