Semester-lycka!!!

Lördagen blev riktigt trevligt efter morgonens åska & regn, jag vaknade vid sju på min första semsterdag och stekte lite pannkakor som Filippa önskat sig!
När alla vaknat kom vi iväg på en promenad, Tyson, Filippa, Yager och jag. Vi gick i jordbodalen och det var klibbigt och svettigt som attans.....efter det åkte vi och spelade minigolf.......det ska jag aldrig någonsin göra igen för jag var sjukt dålig på det och var mest arg hela tiden (dålig förlorare så det skriker om det) Maxslag på 7 hål klarade jag nog av på 12 av 18 banor.....slagen av en 7-åring!!! Vi fortsatte ner mot gröningen, käkade på barfota och strosade ner lite i hamnen och smaskade i oss glass på fd Hauffes som nu har blivit Sia-glass.
På kvällen var Tyson och jag nere i Malmö på Assas 30-års kalas. Det var jättetrevligt och riktigt kul att träffa min gamla klasskamrat Adel som jag nog inte sett sen studenten!!!
Söndagen blev lugn, lite promenad innan Tyson åkte.
Jag slängde mig iväg till stallet och avverkade ca 4 timmar på hästryggen, red Hugo, pandan och Leeca. Det blev häng med den bästa Millemo i soffan innan vi somnade sött!
 
Måndag morgon startade med löpintervaller i skogen och ett litet markarebete med Pandan, tog även några skutt med Villes hjälp för att värma upp inför tisdagens terräng.
 
Åkte hem och bakade godaste mint-kladdkake-muffinsen med daim-grädde. (det gäller att vara förberedd för avramlingar ;-) )
 Muffins
Smält 200g smör och blanda i 100g 70% choklad och 100g 70% mintchoklad
vispa under tiden 4 ägg med 2 dl socker, blanda ihop med chokladen när den smält.
Rör ner 2,5dl mjöl (jag blandade råg & vetemjöl då det var det enda jag hade) och 1krm salt.
grädda i ug´nen på 200garder varmluft i mitten ca 7-10min, tag ut och låt svalna.
 
Daimgrädde
Vispa ihop 2,5dl grädde, 2msk florsocker, 2 msk kakao och 2 finhackade dubbeldaim.
När muffinsen har svalnat kan man spritsa eller klicka ut daimgrädden på!!
Sjukt smarrigt =)
 
På kvällen blev det thaiträning med Viet och Stefan, mitsar, säck och clinch......gick inte alls bra med mitsar, men clinchen på slutet blev lite bättre =)
 
Tisdag morgonen började redan kl 5 med Yager-promenix medans jag drack aminosyror och smaskade i mig riskakor. Svettiga men bra morgonintervaller med blandade raksträckor, backar och trappor.
Tog mig ut till stallet för att förbereda bästaste Pandan för terrängen.
Hade verkligen sjukt rolig när vi hoppade och fick massa beröm, det var hur kul som helst verkligen, kände mig som ett barn på julafton, trots 2 avramlingar (fick inte en skråma). Känner mig så hemma när jag får träna terräng, hoppning eller annat på hästryggen, i love it!!
Idag har vi haft en fin dag i Malmö, lite sparring med Annie & Emma, lunch på lilla torg och häng i Västra hamnen!!!
 
//Jo-lycklig
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0