Spöken

Igår var också en härlig dag, älskar när livet bara flyter på!

Sprang milen på 52min, fastän det kändes tungt.

Promenerade Yager i solsken.

Jobbade inne i bunkern.

Lagade tre-rätters middag till mig och Malin. Det blev hemmagjorda ost-chips med sweetchili-dip, kalkongryta och chokladkaka med färska jordgubbar!

Tog en härlig promenad med Yager och Rikka i varm sommarkväll.

Tittade lite film.

Någon gång under natten vaknade jag av att det lät som någon klunsade in i våran ytterdörr, blev genast klarvaken och livrädd........Yager skällde....lyssnade efter fler ljud men hörde inget......låg alldeles stilla och vågade knappt andas......mitt fönster var vidöppet då det var sjukt varmt i sovrummet, plötsligt blev jag paranoid och tänkte att någon kanske skulle klättra in i sovrummet, hoppade upp och stängde det, slängde ett snabbt öga ner på altanen, ingen där.....Yager hade gått ner och lämnat mig själv (han sover bara i sovrummet när Stefan är bortrest) och jag vågade inte hämta honom! Sen vaknade jag om vartannat hela natten och lyssnade efter ljud, rädd som en hare.....hjärnspöken förmodar jag :P Ingen var gladare än jag när det äntligen var morgon.

Tog mig en solig promenad med Yager imorse innan jobbet.Sen njöt av lyxfrukost: youghurt och färska jordgubbar!

Ikväll kommer äntligen mannen hem igen!

Ostchips

Hyvla ost och vik dem dubbelt, sprid ut på en plåt med bakplåtspapper, krydda med valfri krydda(jag använde grillkrydda med chili)

Grädda i ugnen på 200grader tills de fått lite färg, låt svalna så de stelnar!

sweetchilidip

cremefraiche och sweetchilisås efter smak och tycke.

Kalkongryta

Fräs kalkon i ganska stora bitar med en gul lök.

Häll på ca 3dl grädde och 2dl creme fraiche

peppra och krydda med lite paprikapulver

häll på en skvätt mushroomsoy, låt puttra ca 30min.

Jag åt med kokta morötter.

//JO

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0