Något gammalt och något nytt

Jag brukar alltid beställa chokladprotein, för det är min favorit, men den här gången tog jag med vaniljsmak för att ha när jag bakar proteinbars och pannkakor och säkert annat också!
Har iallfall fastnat på en god smoothie med 0,75dl vaniljkasein, 2dl mjölk ocH 1dl hallon/blåbär, mixa med stavmixer, ställ in i kyl för tjockare konsistens *omnomnom*.
 
Har även beställt nytt pannkaksprotein, ska bli spännande att prova när det kommer =)
 
Och nu är det även nytt träningsschema:
                morgon                                  kväll
måndag: thai på klubben(fokus boxning)     intervaller med klubben
tisdag: säckintervaller med Aneek             thai på klubben
onsdag: thai på klubben                            plyo-cross hemma med Stefan
torsdag: löpintervaller                                thai på klubben
fredag: säckintervaller med Aneek              thai på klubben
lördag: sparring
söndag: VILA
 
Preliminärt schema, får se hur det funkar i praktiken =)
 
I torsdags blev det en vilodag (första efter match) jag gjorde istället en storhandling och började förbereda inför fredagens kalas!
Gjorde 2 matpajer: quiche lorraine, och fetaost-soltorkad tomat. Bakade hemmagjord Banola, lingonbröd och satte en deg med rågbullar. Bakade 2 efterättspajer: äpple och blandade bär.
Höll på med detta fram till tolv och hann med en nattpromenad med bästa fis-hunden under tiden.
 
Fredagen startade kvart i sex med med säckintervaller, kändes riktigt bra faktiskt, nöjd och glad smaskade jag i mig mitt fantastiska lingonbröd med ost och tomat på.
Fortsatte med rastning av Yager, storstädning av huset, bakade kladdkaka och en tacopaj.
 
Sen hann jag med att åka och rida Centagent på åsen med bästaste Ville & Bosse, kallt men härligt, Yager fick oxå vara med och springa, lyckliga/tokiga djur och glada tjejer!!!
 
Dagen fortsatte med padthai, min absoluta favoritthaimat som Aneek och Stefan hade slängt ihop åt mig. Lite snabbt undanplock, utbakning av rågbullarna och skära sallad.
 
Sen kom mina fina vänner med paket och trevligt sällskap, tack alla som kom, hade en jättetrevlig kväll och tack för alla fina paket!!!
 
Skulle imorse ha tränat löpning och mental träning plus rastat Yager innan jobb, men jag vakande 10(!) så länge har jag inte sovot sen jesus gick i kortbyxor.....så jag hann bara packa ihop mig inför jobb och kvällens julfest........lite ångest över att inte tränat, yager klarar ju sig med Stefan......ååååå.....denna ångest.....imorgon är en ny dag!
Får se fram emot kvällens roligheter!
 
Recept Lingonbröd(org.recept icas filmjölsbröd med lite modifieringar):
2dl kruskakli
5dl rågmjöl
7dl vetemjöl (nästa gång blir det nog mindre vetemjöl, mer dinkel/råg-mjöl)
1dl solrosfrön
1dl linfrön
1dl hela el hackade hasselnötter (går nog bra med vilka nötter som
2tsk bikarbonat
1tsk salt (kan ta mer om man gillar saltare smak på brödet)
Rör ihop torra ingredienser väl
 
1l filmjölk (jag hade lättfil)
2dl mörk sirap (nästa gång ska jag bara ta 1dl, mindre sött)
1dl lingonsylt (ska nog köra 2dl rårörda lingon nästa gång, åter igen-mindre sött)
vispa ihop väl och blanda med torra ingredienser, häll i smörad brödform och pudra med lite vetmjöl 150grader längst ner i ugnen 1,5timme.
 
Banola:
2 mosade bananer
1 äggvita
0,5dl dinkelgryn
0,5dl krossat bovete
0,5dl linfrön
1dl blandade naturella nötter
1dl solrosfrön
0,5dl melonkärnor
0,5dl pumpakärnor 
0,5dl rågflingor
0,5dl sesamfrön
 
kryddor efter behag, använde vaniljpulver, kanel och kardemumma.
 
Blanda ihop allt och sprid ut på plåt, rosta i ugnen på 175grader ca 15-30min, tills det stelnat, låt svalna och knäck i bitar, spara i burk, använd som musli eller kakor!
 
Ha det gött alla!!!
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0