Sm-kval med underbara människor!

Igår var det dags för sm-kval dag nummer två och äntligen kunde jag vara på plats istället för på jobb!!!
 
Började dagen lite soft hemma med Filippa, vi slog in paket och jag bakade det sista julgodiset att ta med till hungriga vänner/fighters i Arlöv!
 
Väl i Arlöv luktade det liniment så fort jag steg ur bilen.....ahhhh, underbara thaiboxningsvärld, en liten idrottshall där hela sveriges thaiboxning samlas för att slåss, i love it!!
 
Träffade alla möjliga sköna fighters och kramades och hejade så det stod härliga till!
 
När jag kom hem var såklart muffinspåsen och godisskålen tom =)
 
Blir så vansinnigt sugen på att gå match när jag är iväg och tittar, önskar vi hade varit fyra i min vikt så jag hade fått gå en kvalmatch.....men jag är glad ändå för alla matcher jag gått under året och snart är det dags för final i Falun. Motståndet står Susan Kariuki för, det blir tredje året i rad vi möts, hon är en stentuff brud och det kommer bli en hård match men jag planerar såklart att vinna!!!
 
SM bjuder alltid på överaskningar och i år stod det nog för att Jessica Isaksson åkte ut i semin mot Jenny Krigsman och att Patrik Lyzell vann över Pettsson.
Lyset gjorde en fantastiskt härlig match, han ville verkligen vinna och det syntes på honom som han kämpade och pressade Petsson i matchen, stort Grattis till honom!
En annan riktigt bra match under dagen var André Bånghäll mot Meran Zangana, sist dem möttes blev Andre knockad men nu gjorde han en grym match och vann solklart!
 
Ralle förlorade tyvärr mot den duktiga Hamza, Sabina mot stenhårda Maria Olsson och Aneek vann mot Rasmus, det var en grymt bra match!
 
Vi firade allas insatser på kvällen med god mat och julgodis med nästan hela styrkan!
 
Idag är det jobb på schemat, sista julklapparna, lite träning och pack för morgondagens julfirande, yager ska badas, 1kg köttbullar ska rullas och förhoppningsvis en stunds 4:e adventsmys med mannen!
 
Grattis alla fighters till era insatser under Sm-kvalen och en riktigt God Jul till alla mina vänner och familj!!!
//JO
 
Ps. kolla in detta http://hd.se/sport/2012/12/23/fotbollen-kvar-i-topp-pa-arets-50/ jag ligger som nummer 12 =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0