Finaste prinsen

Häromdagen fick jag äntligen tag på Mulles ägare Ingela, kan inte beskriva hur glad jag blev när jag fick höra att han mår bra, satt och grät i säkert 20min efteråt, kände mig lite lätt psykotisk *hehe* grät för att jag var lättad, för att jag saknar honom och för att han inte är min längre!
Så nu har jag bestämt att jag ska hälsa på honom nästa vecka, pussa silkesmulen, lukta på honom och njuta av stunden!
usch nu blir jag alldeles gråtig igen.....
 
Igår var en grå och regnig dag, tror det regnade heeela dagen, min motivation har gått och gömt sig  någonstans......men släpade mig iväg till stallet och hade en mysig ridtur i ridhuset med snuelusan.
Engagerade mig i lite markarbete med öppnor, och jobbade även med galoppen, Pandora ville gärna vara lite bekväm, lång och bara böja på nacken så det var inte helt lätt att samla ihop henne, men skam den som ger sig, tyckte hon kändes fin!!!
 
I torsdags hade jag två nya privatelever, 2 herrar i medelåldern som kämpade på kanon, alltid roligt med folk som vill. Dem bestämde genast att fortsätta så det ser jag fram emot!
 
På kvällen åkte jag ner till Armand med Martina i släptåg för lite träning, det var längesen jag fick tid för att vara hos Armand nu.....blev kastad rätt in i verkligheten med sparring, plattor med press, säck och styrka, kändes trots det långa uppehållet från boxningen bra! Fick också reda på att jag har boxningsmatch om 2 veckor i Danmark, rätt in i det bara =) Kan jag bara lösa all logistik med jobb och annat så blir det aktuellt, kul!!!
 
Fredagen bestod av bakning hela dagen, kanelbullar med och utan russin, chokladmuffins, -med marshmallows, nougat och -dumle, och en banankaka, fullrulle kanelbulle kan man säga ;-)
Hann även med en privatlektion där vi snöade in på teeps.......många har svårt för att göra en vänster teep(främre benet ) utan att ta ett steg innan med bakre benet (dock har jag övat mycket på detta) bästa sättet (enligt mig) är att öva mot en vägg, ställ dig på avstånd så du når väggen när du  lyfter benet, efter det tar du ett steg tillbaka och övar på att trycka ifrån direkt utan steg, använd väggen för att studsa tillbaka till utgångsplatsen, glöm inte att lyfta upp benet, komprimera kroppen och sen tryck ifrån, vrid i höften, hängde ni med?
 
Efter lektionen skulle jag ut på en springtur, fick ruskigt dåliga nyheter under tiden.....min älskade syster har fått stå ut med nog......blir så förbannat trött och ledsen på det svenska rättssystemet som verkar vara helt ur funktion.....som inte tar någon hänsyn till barn eller sjuka......orkar inte förklara allt men ni som vet ni vet.....jag hoppas för allt i världen att det ska ske ett mirakel, att allt ska lösa sig, för vi kommer aldrig ge upp, ALDRIG!
 
Kom ner till lokalen och grät en skvätt sen slog jag ut lite ilska på mitsarna (Stefan var snäll nog att hålla lite åt mig) sen sprang jag hem igen.
 
På kvällen gick jag på bio med hästtjejerna (å Douglas fast han är inräknad där ;-)) för att tänka på annat. Såg hypnotisören som jag faktiskt tyckte var bra.
 
Igår (lördag) var det tävling nere på klubben, jag fungerade som invägningskontrollant, bullbakare och domare.
Rev av ett sparringspass med damerna från Halmstad innan tävlingen började, kändes fakltiskt ganska bra, fick in bra variation på boxningen men som vanligt sämre fokus när jag är trött, ramlar lätt in i allt då istället för att hålla mitt avstånd.....mer att jobba på helt enkelt, men kändes ändå bra!
 Allt flöt på kanon med tävling och jag hejade mellan varven så det stod härliga till, Grattis till alla fighters och cocher som gjorde ett jättebra jobb!!! Och stort tack till alla som var med och hjälpte till!
 
Kvällen spenderades med Sissi och Dennis, tacos och chokladkaka =)
 
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0