OFLYT

Det började redan halvett på natten med att jag vaknade av sjuklig magknip, kändes som en alien skulle poppa ur mig, låg dubbelvikt på badrumsgolvet fram till halvfem på morgonen och visste inte vilken ände det skulle komma ur....., lyckades efter det somna en stund.
Gissar på att det var blandningen laktos och godis som jag inte ätit på länge som fick magen att balla ur....
vaknade givetvis med snorig näsa oxå....
 
Precis innan jag skulle dra ner till stan för att frukost, åkte min mobil ur fickan i golvet, ingen hård duns men displayen slocknade och telefonen var därmed ur funktion, försökt med det mesta för att rädda den men blir nog att lämna in den på verkstad.....billigt...NOT!
Hade iaf en trevlig frukoststund med Sissi och Dennis på Marina Plaza, trots magknip åt jag lite mumsig frulle.
 
På jobbet var det tokmycket att göra och dagen gick minst sagt snabbt. Det var härligt att träffa alla goa arbetskamrater!
 
Åkte hem till Emma för att hämta Ploppefisen, väl där blev jag serverad mumsig middag och härliga skratt med mina flicks! Typiskt nog hade jag glömt Emmas present....undrar om jag är något glömsk då jag glömde lämna Yagers säng innan vi åkte och nu glömde jag ta med hans matskål hem..... *suck*
Skulle på vägen hem stanna för att tanka, och givetvis kom jag inte ihåg min kod efter 3 veckor då jag inte tankat, har den i mobilen som inte fungerar....TYPISKT, fick bli visakortet.
Så när jag tankat färdigt och skulle starta bilen så är den helt död.......visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag gjorde både och......
Tog ut Yager och traskade till närmsta bensinmack (jag stod på obemannade JET) fick efter lite kö (har bara luckan öppet på kvällen) låna en telefon och ringa Stefan som fick köra ut till Ängelholm.
Traskade tillbaka till bilen och godsade med Yager medans jag väntade på Stefan(det är en bit att köra).
Vi försökte starta bilen medans jag hostade lungorna ur mig, typiskt att jag ska bli sjuk igen......efter mycket om och men fick vi igång bilen. Var hemma strax innan tolv, helt slut, gick direkt och la mig.
 
Så Imorse vaknade jag med en dunderförkylning, blir så jeffla trött på att vara sjuk......släpade mig ut med Yager på en promenad.
 
Väl hemma skulle jag ta fram oboy till Stefan och såklart tappade jag hela burken på golvet.......bra jobbat lixom!
Sen när jag skulle åka till jobbet så var bilen död igen......skjut mig......
Ikväll ska jag bara lägga mig under täcket och låtsas som den här helgen inte finns.
 
Bra  nyhet: Anngelica är hittad och mår under omständigheterna bra!
 
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0