Snor och snö



I vanlig ordning vaknade jag vid halvsex,  tog mig från sängen till soffan, intog panodil, nässpray och bihålespray och inväntade att grejerna skulle verka medans jag drack lite varm oboy(lyx).

Sen byltade jag på mig mina uggs, mössa, vantar och långa zara-jackan över mjuka varma pyjamasbyxor, kanske inte moderiktigast i stan, men skönt och varmt!

Tog mig ut med bästa fishunden, mjuk knarrande snö under fötterna, små, små flingor som dalar ner, alldeles tyst och stilla, inte en vaken själ på promenadvägarna, jag älskar det!!
Det bästa med vintern är att folk inte tar sig upp och ut lika tidigt, jag älskar att gå där själv i tystnaden och filosofera.
Idag blev det en kort runda med lååångssamt tempo, den här eländiga sjukan gör mig andfådd, hostig och yr om jag går för snabbt.....ska kurera mig resten av dagen i soffan. Men kunde bara inte motstå snön och tystnaden, och Stefan var ute igår så han lär ju inte va sugen på promenad idag....

Jaha så i onsdags när jag kände mig så motiverad kom jag inte så långt, fick febervärk på eftermiddagen och har mest legat här den dess....så tråkigt, vill bara bli frisk och kunna träna!
På måndag ska jag få tid hos läkaren för utredning.

Trevlig helg på er!!
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0