Sparringdöden



I måndags hade jag ett riktigt kanonpass på kvällen, sådär så man känner sig stark, snabb och bara hittar flyt och tajming, makes me love Muaythai!!!

I onsdags dog jag lilla sparringdöden, först på morgonen med Madde, Miriam och Mikaela i Halmstad, tyckte faktiskt det kändes bra och fick till en kombination Stefan och jag pratat om, flera gånger dessutom, gödde!!!
På kvällen var det sparring med Viet och Sabina, jag ville på riktigt kräkas i sista rondvilan mot Viet, helt slut så jag grät en skvätt innan jag pressade ut den sista energin :-) när jag väl kom hem på kvällen landade jag i soffan helt slut, orkade inte röra ett finger, illamående av trötthet, ville bara sova men orkade inte förflytta mig till sängen.... När jag väl gjorde det somnade jag ögonblicket huvudet landade på kudden!

Igår var jag fortfarande trött i kropp och knopp efter sparringen, men kämpade mig igenom ett lunchpass med stiff, fotarbete, knäböj och plyo, tyckte det gick ganska bra faktiskt.
På kvällen gjorde jag ett riktigt uselt pass jag hellre hade kunnat hoppa över, seg i kropp å knopp... :/

Hann även julstädningen hela huset mellan passen, skrubbade duschen, tömde brunnen, damtorka, dammsög och moppade, fick lite hjälp av mannen på slutet❤️

Nu har jag avverkat intervaller, hundpromenad, Pippis julavslutning, lektioner och lite pack och fix innan jag kastade mig iväg för snabbfika med Mika på knutan innan avfärd.

Ska upp till Stockholm över helgen för lite sparring, kurs och mys med fisen, grisen å mackan  :D

//Jo


Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0