Nostalgi, svunna tider och besvikelse......

här har vi en bild från Thailand 2011, svunna tider, aldrig mer så fet igen!!!
 
Jaha, så sent i fredags kväll fick jag beskedet att min match är flyttad, den blir alltså inte längre direktsänd på svt 24......blev såklart både ledsen och arg....men klockan var mycket och jag var trött så orkade inte överreagera sån tur var.....men känns ändå tråkigt, har ju gått ut med det till alla jag känner, på hemsidan och till mina sponsorer....
Istället går jag någon gång under eftermiddagen och matchen kommer kunna ses på svtplay!
 
En god nyhet är att jag är nominerad till årets kvinnliga idrottare på HD -galan som går av stapeln 7:e februari, det är jag och 3 andra damer som slåss om titeln, kul bara att vara nominerad!
 
Ni kan ändå fortsätta rösta på mig till kampsportsgalan som går av stapeln i mars: http://www.kampsportsgalan2013.se/node/110
 
Häromdagen lämnade jag in min mobil på lagning. Rotade fram en gammal ericsson mobil jag haft förut, i den hittade jag sms från 2006, vilken galen nostalgitripp, läste och skrattade, vilka fantastiska, underbara vänner jag har/hade, och jösses vad vi var dramatiska hela tiden *haha*!
 
I helgen körde jag mitt sista hårdare pass, sparring på klubben, blandade känslor.......men försöker fokusera på det som gick bra, när jag slappnar av är jag snabb =)
 
På eftermiddagen var jag ute och skrittade på bästaste Snuselusan, det var sol och snö och iskall vind......kändes som mitt ansikte sprack! Sen pussade jag massor på både snusan & Centa, världens godaste falukorvsmular (förutom min prins Mulle då).
 
På kvällen var vi på middag hos Cilla & Mogge, baconlindad kycklig med mangochutneysås och sallad med melonbitar i *omnomnom* hade jag inte varit inne på sluttampen hade jag ätit tills magen sprack :p
Dem andra åt citronpaj med grädde och jag festade loss med en kopp te =)
Sen spelade vi spel, vansinnigt roligt måste jag säga, och fantastiskt dåliga förlorare på herrsidan......Jag och Cilla kammade 2 vinster av 2 omgångar!!!
 
Söndagen startade kvart över åtta, förberedde kycklingfileér, klyftpotatis, sallad, kokade pepparsås, bakade princesstårta, pepparkakscheesecake och dukade bordet inför kalaset.
Stefan blev satt på dammsugning och moppning när han vaknade och jag passade på att ta en promenad med yager. Det var helt underbart ute, strålande sol, lite kallt och snö, i love it!!!
 
Kom hem lagom så jag hann göra mig lite vacker inför gästerna!
Maten smakade fantastiskt hott, pepparsåsen kan jag verkligen rekommendera, hade det inte vart för att jag dietar hade jag vräkt i mig en plåt med klyftpotatis och sås *hehe*.
 
Tårtan och cheesecaken var vansinnigt goda oxå, men det fick bara bli 2 små smakbitar och sen te, te, te!
 
Här kommer recept på pepparsåsen:
500g lättcremefraiche
5dl matlagningsgrädde
soya efter smak-vill gärna få lite brun färg
2msk kalvfond
2msk tomatpure
Santa Maria-5 peppar måååånga varv
 
Koka upp och smaka av.
 
Cheesecaken är vansinnigt enkel att göra:
smält 50g smör, blanda ihop med 3-4dl krossade pepparkakor och lägg i en form
vispa 500g naturell färskost med 3dl florsocker/sukrin melis
blanda ner med 5dl vispad grädde, smaksätt med lite vaniljpulver.
Häll över pepparkakorna.
toppa med krossade pepparkakor.
Ställ in i frys minst en timma!
 
Efter kalaset blev det en lång härlig promenad med Yager och Niklegs i luren, vi skrattade gott åt min gamla telefon och alla sms.
 
Avslutade kvällen med bubbelbad och Django, Quentin Tarrantinos filmer är alltid lite udda, men jag tyckte ändå den var bra!
 
Längtar till fredag!!!
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0