Baka baka liten kaka!



Jag ääääälskar att baka, men det visste ni väl redan?!
Häromdagen tittade jag på Masterchef Australien-matporr ;-) blev inspirerad att göra deras gluttony-mudcake, att vältra sig i, mmmmm(dock går jag vänta till efter match)

Här kommer i alla fall mitt recept:
Smält 250g smör, blanda ihop med 500g rårörsocker(org. Recept med vanligt socker) det ger en godare, mustigare smak. Vispa med elvisp, blanda ner 5st ägg-ett i taget, vispa länge tills du har en jämn smet. Blanda 1,5dl mjöl och 0,5tsk bakpulver i en skål och vänd ner, vispa lite till, vänd sen ner 150g krossad choklad, jag hade 100g 70% mörk choklad & 50g av samma fast med pistagenötter i, blanda även ner 1 näve grovhackade hasselnötter & 1 näve grovhackade mandlar, vispa lite till och häll sen smeten i en rektangulär panna med bakplåtspapper, sätt in i ugn på165grader, jag hade min inne i ca 40 min, men den blev inte riktigt så kladdig som jag ville, rekommenderar nästa gång 150grader ca30 min! Blir en härligt frasig yta med krämigt innehåll!
Servera med vispgrädde, glass och hallon :-)

Gjorde även proteinbollar som jag smaskade på:
1dl body science kasen chocolate almond
1-2msk kakao
1dl hackade hasselnötter
Ca 0,5dl fibrex
1dl lättkesella
Starkt kaffe tills smeten blir lagom 
Ställde det i kylen en stund innan jag rullade i kokos!
Supergoda!!!

Nu ska jag boxas med The Champ-Armand Krajnc!!

//Jo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0