Mer mat och träningstips!!!

 
Måste dela med mig av ett av de godaste pannkaksrecepten som jag hittade på shape me up, jag modifierade så det passar in i mitt kostschema =)
¾ portion vaniljkasein
15g jordnötssmör
1st mosad banan
2st äggvitor
100g hallon
1 msk smör
 
Vispa ihop kasein, jordnötsmör mosad banan och äggvitor med 1/4 tsk bakpulver, ha ev i lite vatten om smeten blir för tjock. Klicka ut som amerikanska pannkakor och stek i en bra teflonpanna (kan va lite luriga med så lite smör) på medelvärme. De lyfter och blir fluffiga och goda, servera med hallonen!
 
 
Idag körde jag löpintervaller a´la Joseph Stone-han är en av de fantastiska lärarna från min pt-utbildning hos Ds Trademark.
 
Passar perfekt in om man är på gymmet och har lite kort om tid men ändå vill få ut max.
 
Jag värmer upp med lite lätt löpning på löpbandet i ca 7 min, sen ställer jag mig med fötterna på varsin sida och sätter incline på 2(upp till fyra lite beroende på hur formen är), ökar hastigheten till 16km/h och sen håller jag i handtagen och börjar springa(släpp så fort du kan och har balans, det handlar om ca 1s för mig) spring med höga knän, låt hälen sparka bak ordentligt, spänn bålen och pendla med armbågarna rakt bakåt, fokusera blicken rakt fram, spring i 30s, hoppa av på sidorna och vila 30s, detta gör jag 5 gånger, sen ökar jag till 18km/h och gör samma sak 5gånger, sen minskade jag(just idag) till 17km/h(kräkfärdig och trött) och gjorde 5 gånger till, avsluta med 7min nedvarvningsjogg, jag looovar att man tar ut sig, anpassa till eran form, när jag är på topp springer jag 20st intervaller alltsomallt!
Det tar ca 35-40 min och man hinner stretcha och duscha och vara klar på en timma-perfekt!!!
Du ska ligga på en puls som är 70-85% av HRM. HRM räknar du ut via formeln: kvinnor 230-ålder, män 220-ålder.
Så min maxpuls är 230-31=199 vilket betyder att jag ska ligga mellan 139-169 minst, jag brukar ligga runt 187-189 vilket är ca 94% av maxpuls.
 
 
Ett tips på en bra hemsida med massa smarriga recept: http://www.proteinpow.com/.
 
Igår tränade jag på knöböj, vilket jag i princip aldrig gör, men Stefan och jag kör lite sådant blandat med plyo på onsdagar, mentalt tycker jag det är skitjobbigt......försöker analysera varför men antagligen för  att jag är så rädd att misslyckas.......töntigt av mig kan ju tyckas, men det har med vinnarskallen att göra......lyckades iallfall med att lyfta min egen vikt 50kg =) (tävlingsvikten alltså :P) Så jag försöker vara nöjd och komma ihåg det till nästa gång, då jävlar ska jag lyfta ännu mer!!!
 
Nu måste jag återgå till mitt underbara jobb, har en fantastiskt rolig klient strax!!!
 
//Jo-loving life
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0