Pigs in a puddle

Jag är så fantastiskt dålig på att blogga just nu, sommaren bara springer iväg och det känns Som jag har att göra konstant med jobb och roligheter!!!

Som utlovat kommer här iaf recept på piga in a puddle-tårtan:
Börja med att göra chokladganashen, koka upp 1,5dl grädde och rör ner 150g mörk choklad, när det är krämigt stäng av plattan och låt chokladen stå några minuter, rör ner 1 msk smör och ställ sen in i kylen.
Vispa upp 2-3dl grädde med oboypulver( grädden ska bli ganska mörk), mosa en 3bananer.
Ta en färdig tårtbotten och bred ut bananen underst, oboygrädden på nästa lager och även runt om tårtan, ta sen avlånga chokladkex(kitkat eller chocolatefingers, finns billiga för 10kr/paket och man behöver 2 paket)och sätt runt om hela tårtan som ett staket, fäst med ett presentsnöre runtom. Ta ett halvt litet paket mandelmassa och färga med valfri karamellfärg, börja sen forma dina grisar, vi använde tandpetare för att göra ögon, näsa, klövar och rumpa. Häll på din chokladganash och placera ut dina grisar, ställ sen in i kylen, ta av presentsnöret innan serveringen
!!

Hade min fina vän Janet på besök förra veckan, vi träffades på kiatphontip i Bangkok när vi tränade Thaiboxning och har hållt kontakten så det var hur kul som helst att hon kom hit, vi har gjort köpenhamn,solat, badat, blivit bogserade när mitt däck exploderade, tränat, varit på Liseberg och varit med om traumat när jag fick getingstick på skinkan, händelserik och intensiv vecka!!

Har även hunnit med Göteborg med fest och gamla härliga vänner, familj och lite häng med Stefans familj i stugan i hällevik.

Nu mellanlandar vi hemma tre dagar innan vi drar mot Stockholm för nya äventyr!!!

Puss
//Jo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0