En bit av himlen!!!



Åååå, tiden går så snabbt, har tänkt att blogga i säkert en vecka nu....

Hade vilodag i torsdags och tog det piano, fick massage, promenerade och softade i soffan!

I lördags hade vi gäster och jag provade att göra hemmagjorda kycklingburgare med mangosås, till efterrätt blev det den underbara skapelsen på bilden:byggarbetarnas kladdkaka, jag fick smaka en tesked och dog litegranna, himlen i munnen!!!

Kycklingburgare:
500g kycklingfärs 
1st ägg
1msk mushromsoy
1st riven schalottenlök 
S&p
En skvätt srirachasås

Forma och stek på hög värme, jag la in dem i ugnen sista stunden på 200grader i ca 10min.

Mangosås:
1,5dl frusen mango-körs med stavmixer
1dl turkisk youghurt
1vitlöksklyfta
S&p
En skvätt Srirachasås 

Byggarbetarnas kladdkaka:
En vanlig kladdkaka avsvalnad
 Kör i mixer: 1dl florsocker, 2,5dl saltade jordnötter, 1msk sirap, 150g smör,
Bred på kladdkakan och ställ in i kylen.
Gör chokladganasch på: 1dl grädde kokas upp, rör ner 100g mörk choklad, rör tills det är slätt, klicka i 2msk smör å rör tills det är glansigt, låt svalna och häll sen över den väl kylda kakan, dekorera med jordnötter!!!

På fredag åker vi upp till Umeå för final, jag längtar och det ska bli så kul!!!

Puss
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0