Sommartips!!



Heeeej! Ni slappar väl inte till er för att det är sommar och semestertider?
Många tränar för att se bra ut inför strandsäsongen men tappar sen fokus för att det är semester, gott med alkohol, grillat och soliga dagar!

Här kommer lite tips: tänk på att dricka alkohol med måtta, undvik sötsliskiga drinkar och cider, drick hellre torra viner, varannan vatten! 
Grillat är gott och behöver inte vara onyttigt, gör dina egna såser baserat på kvarg och färska örter, grilla massor av grönsaker att fylla ut tallriken med, gör din egen köttmarinad med naturliga ingredienser, använd lite olja, färska örter, färsk lime osv.
Man måste inte äta efterrätt varje dag, tänk på att försöka göra lite nyttigare alternativ, tex en fruktsallad, el proteinglass.
Här har ni ett recept:
Gör proteinfluff på 1dl valfritt proteinpulver (jag använde whey100 blåbär från mmsports)
En skvätt mölk
Och lite frusna hallon
Vispa på hög hastighet tills det blir ett fluff, är gärna direkt eller frys in ca två timmar och skopa ur som glass!! Mums!!

Försök aktivera er även på stranden, ta med strandtennis, cykla/promenera till stranden osv.
Eller kika in på min facebooksida: Pt-Johanna där jag har lite sjusta erbjudanden på både träning, massage och kost!!!

Annars har min helg varit alldeles förträfflig, sol, vardagsmotion i form av promenader och cyckling, familj, kärlek, träning och kunder!!

Ha det fint i solen!!
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0