En kort VM-resa




Jag skulle kunna skylla på tusen olika saker, som att det inte fanns ananas och pannkakor på frukostbuffen, att uppvärmningen blev störd av att vi var tvungna att flytta, att jag inte ätit sedan lunch osv osv......men sanningen är den att jag förlorade mot någon som var bättre än mig för dagen, fransyska var bättre än jag, men jag vet att jag inte fick ut mitt fulla potential, jag vet att jag kan bättre och det är så sjukt störigt....
Första ronden var jag ställd över hennes aggressivitet och snabba händer plus att jag var förvirrad över att hon var southpaw....funderade för mycket istället för att agera. Andra ronden pushade jag framåt och försökte clincha mycket, det gick bättre. Tredje ronden blev jag tyvärr trött och lät henne få precis det där avståndet för att pricka mig :-( förlusten kändes för jävlig på alla sätt, inte orättvis men bara för jävlig!!
All den där tiden jag lag ner på träningen, bantningn har för första gångn på två år rullat på bra utan bastu och tårar, allting har kännts på topp och jag ville verkligen att det skulle bli mitt år med vm-guld.
Istället blev det förlust första dagen, jag tillochmed skämdes.....folk förväntar sig saker eller jag gör och så blev det bara skit! Har inte velat prata om det på en vecka, har bara gömt mig från allt och hejat på mina fantastiskt härliga och duktiga lagkamrater varje kväll på arenan.
Det känns fortfarande skit, allra helst när jag tittar på min viktklass och ännu mer när fransyskan åkte ut mot en mindre bra turkiska....
Tack alla för vänliga fina ord, ni är guld och jag kommer tillbaka. Förhoppningsvis får jag en revansch mot fransyskan i höst, längtar efter hämnd i fem långa ronder!!!

Tack alla som hjälpt mig hit: Helsingborgs Muaythai, mmsports, dstrademark, Peter Friis, min familj, mina vänner och ni som stått ut sista dagarna utan mat, Sabina, Robin, Sofia och Stefan <3

Nu ska vi ha teammöte, imån blir det finaler!
//Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0