Glad, gladare, gladast =)

Foto: Johan Persson HD
 
 I fredags klev jag in i bastun för att bli av med de sista två kilona innan match. Det blev mycket tuffare än vad jag någonsin hade väntat mig, och för första gången sen jag började med thaiboxningen så tvivlade jag på att jag skulle klara vikten.....tack vare Ann-Sofie så klarade jag mig igenom skiten med lite tårar, gnäll och fula ord. Tack för att du fanns där och pushade mig, det betydde så vansinnigt mycket. När jag ställde mig på vågen sista gången och den visade 50,7 kg så började jag grina och kramade Ampi <3
 
Väl på invägningen krånglade vågarna en stund och jag höll på att få ett sammanbrott, okej jag grät en skvätt igen men jag skyller på brist på mat/vatten. Men till slut så ordnade sig allt, tack Stefan för allt tålamod med mg och mitt bitchhumör när jag bantar!!!
Efter invägningen drog vi till Vapiano för att äta min efterlängtade carbonara, tyvärr glömde jag be om utan lök så jag blev inte alls nöjd (carbonara med lök passar inte i min värld).
efteråt tog vi en promenad till Malmö muaytha och mötte upp fina Lina Länsberg och Martin Ahktar, det var sååå mysigt att ses igen, det var så längesen!! Vi gick till La raza för middag och sen fika på barista <3
 
Lördagen var ju bara en bra dag på alla sätt. Frukost, vila, läkarkoll, vandra på stan, ladda, slåss, vinna, fira Mika och träffa fina vänner och familj.
Jag kunde inte fått en bättre dag!!
 
Min motståndare visste jag inte så mycket om, mer än att vi hade ett passande record. Hon är amatörboxare sen innan och hade två proffsmatcher i bagaget varav 2 vinster en på KO.
Men jag kände redan i första ronden när jag träffade med min jabb att hon fick stora ögon, så i andra ronden växlade jag upp och vips så var segern min, oväntat men jättekul!!!
 
Detta gav mig ett skutt upp på rankingen till 8:e plats, vilken lycka och förhoppningsvis öppning till flera roligheter!
 
Tack för alla gratulationer till matchen, det är så många som sms:at, ringt, facebookat och instagrammat och jag är verkligen så glad för alla som hört av sig!
Tack även till teamet bakom mig: Stefan  Nilsson, ABP, Suma, Hbg Muaythai, FNF, Mm sports, DS trademark, Vivo barefoot och mina vänner och familj.
 
Igår hade jag födelsedagskalas här hemma, hela min familj och Stefans familj kom hit och firade mig. Jag stod från morgonen med matlagning, bak och dukning, fick givetvis lite hjälp av hela familjeteamet.
 
Idag har jag ledig dag från träning och bara två pass med klienter. Ett på förmiddagen och ett nu ikväll.
Har försökt göra så lite som möjligt och bara hänga med världens bästa fishund, och det har varit skönt för jag är trött!!!
 
Imorgon firar jag födelsedagen och sen på onsdag morgon sätter träningskarusellen igång igen =) Thaimatch i Helsingfors om tre veckor igen =)
 
//Jo-on top of the world
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannarydberg.blogg.se

Elitträning och svenssonliv

RSS 2.0